Appsson
Kategori
Allmän information
Telefon: +46 40 97 07 37
Hemsida: www.appsson.com/
Anhängare: 80
Recensioner
Facebook -blogg
Kommunicera mera! Appsson har integrerat Intercom i sin nya plattform för att alla enkelt skall kunna bygga och upprätthålla en fantastisk kommunikationskanal till sina kunder.
Appsson + Stripe =
Appsson använder Stripe för online betalningar i vår e-handelslösning. Stripe hjälper miljontals företag i över hundra länder med betalningar online.
Årets påskägg är sprängfylld med appar och annat gott! Äntligen är det dags att lansera vår efterlängtade Appsson Genius plattform.
Viktigt meddelande från App Store! Sedan juni under Apples årliga utvecklarkonferens har de publicerat ändringar kring deras app villkor på App Store. Vilket innebär att alla app utvecklare måste uppdatera funktioner och källkoder i de appar och system de jobbar med idag. Våra tekniker är i kontakt med App Store team för att vänta in de direktiv som behövs för våra system så de vet vilka ändringar/uppdateringar som behövs göras.... Applikationer som redan finns idag kan vi inte uppdatera på grund av detta, samt vi kan inte göra några nya appar till våra gamla/nya kunder utan måste vänta tills vi fått ett godkännande från App Store Team. Vi ber om ursäkt för detta, men vi kan ej påverka App Stores nya avtals villkor som de ändrat, men vi hoppas att du vill fortfarande vara med oss medan vi arbetar för att lösa detta problem. Vi håller dig uppdaterad när vi har ny information att dela. Har du frågor angående detta, var vänlig maila till [email protected]
Vad ska man tänka på när man skickar ut en push notifikation? Push meddelande är ett kraftfullt verktyg för att få kontakt med kunder, men håll det relevant! Push notis är avsedda att leverera dina kunder värde och nytta. Inte skicka dem meningslösa meddelande. I stället ge dem något de är genuint intresserade av. Gör det enkelt och bekvämt, för att tid verkar ingen ha dessa dagar, inklusive dina kunder. Vilket innebär att du ska använda dina push meddelande i jämna steg me...d kundernas hektiska dagliga takt. Håll det enkelt och gör den effektiv. Två viktiga frågor är när ska du skicka och hur ofta? När? Optimala tidpunkten för att skicka ut push meddelanden varierar från företag eller tjänst. Ditt mål är att fånga din målgrupp vid en tidpunkt då de är mest benägna att läsa ditt meddelande och agera. Hur ofta? Antalen av dina push meddelanden beror på vilken typ av meddelande du skickar. När det gäller leveransuppdateringar, schemaläggning, frågor, reservationer osv. skicka på en vid behov, det är dessa typer av meddelanden kunder förväntar sig och uppskattar. För meddelanden om försäljning, nya lager, speciella händelser och innehåll som tjänar dina kunder, hitta en gyllene medelväg och vara konsekvent (en eller två gånger i veckan är en bra tumregel). Kom ihåg att det kortaste avståndet mellan dig och dina kunder är ett push meddelande och tajmingen är allt Lycka till! :)
Google ändrar i sina krav avseende private policy (integritetspolicy) för utvecklare (alla som har en app på Google play). Från att det har varit frivilligt att ha en policy så har google nu ändrat dessa regler och varje app måste nu ha en policy med start i början av mars. Alla med Google Play konto har fått ett mail om det från Google med ämnen: Warning of Google Play Developer policy violation.... Detta innebär att man behöver upprätta/skriva en policy för användardata samt lägga in denna i form av en URL till policyn på Google Play Store. Men ni behöver inte bekymra er då vi här på Appsson sköter allt till er! :D
Vad skulle hända om din logotyp fanns i alla mobiltelefoner! Vad ska man tänka på gällande sin logotyp? Vi vet att en logotyp inte nödvändigtvis behöver vara direkt relaterad till företagets verksamhet. Inte alla logotyper behöver en symbol. Ibland behöver man bara en enkel text-logotyp till sin verksamhet. ... Men din logotyp bör kännas igen av dina nuvarande kunder för att hjälpa dem att lätt identifiera appen i App store och Google play. Då appen kommer att sitta på användarnas mobilskärmar är det extra viktigt med igen kännande faktorn och dess marknadsförings påverkan det ger användarna då de tittar på sina mobiltelefoner 100-tals gånger dagligen. Därför är det också viktigt att använda högupplösta logotyper eller bilder för att ge en elegant utseende. Skapa en logotyp med tilltalande färger som kommer att vara framstående och synlig för att säkerställa maximal användning. Kom ihåg att hålla måtten på 1024 x 1024.
Hur väljer man en bakgrundsbild till sin app ? Tänk på att appens bakgrundsbild ska spegla er webbplats eller varumärke så mycket som möjligt. Det finns hundratals olika variationer av bakgrunds mallar för en app att välja mellan. Genom att välja en passande färgtema kommer det att ge rätt budskap och rätt känsla till appen. Användare bör kunna känna igen ditt varumärke vid första anblicken av appen.... Har ni inget som passar ? Inga problem, våra grafiker på Appsson skapar mer än gärna en bakgrundsbild till er som följer ert varumärke. :)
Hej Appsson vänner! Hoppas ni har haft en underbar semester :) Vi här på Appsson har haft fullt upp med att lansera den nya plattformen med nya funktioner som kommer komma inom kort! ... Har ni frågor var vänliga och ring 040 97 07 37 eller maila till [email protected]
Hej alla appsson vänner. Vi vill önska er alla er trevlig midsommar med massa sol och god mat.